Minggu, 16 November 2014

gambar medan - tasik toba

JOM PI MEDAN DAN NIKMATI KE INDAHAN ALAM CIPTAAN ALLAH DAN KERAGAMAN BUDAYANYA

ISTANA MAIMOON : sebuah istana melayu nlama yang di tinggalkan oleh kesultanan melayu deli di kawasan medan, kita masih boleh melihat ke indahan gedung dan juga peninggalan berharga di dalam istana ini. komplexs istana ini di jaga oleh waris keturunan daripada sultan deli.
lokasi istana ini tak jauh dari pusat keramaian dan berada dalam bandar medan, sangat senang berkunjung ke sini dengan hanya berjalan kaki bila menginap di kawasan jalan gajah mada.
http://percutiandimedan.blogspot.com

MASJID RAYA MEDAN :
masjid tua ini juga merupakan peninggalan dari pada kesultanan melayu deli, dan tidak berada jauh dari pada istana, ber sembahyang di sini kita akan di beri rasa tenang dan makin dekat dengan Allah
 KAPAL WISATA :
bila anda tiba di tasik toba dan hendak menyeberang ke PULAU SAMOSIR, dengan kapal seperti ini kita akan di bawa menyeberangi tasik toba, dan kita dapat memandangi ke indahan alam tasik toba yang sangat memukau.

















LAGENDA BATU GANTUNG : di sisi kanan tasik kita boleh menjumpai sebuah batu yang tergantung, dan kita akan di ceritakan tentang lagenda batu gantung.



 RUMAH GODANG :
rumah adat orang batak yang ada di pulau samosir


BERASTAGI :
ber aneka ragam bunga di puncak berastagi.
sejuk dan indah pemandangan akan memanjakan mata kita di sini
 









Tidak ada komentar:

Posting Komentar